Monday, April 09, 2007

Pisco, Ballestas Island 7-8 april.

Ingen av bussene i Peru har toalett, hva skjer? Vi gaar paa do tyve ganger for hver busstur, og heller i oss en draape vann hver gang vi er torste.

For vi reiste fra Ayacucho ringte vi alle hostellene i Pisco for aa reservere rom. Vi endte opp med aa sove paa gulvet i resepsjonen fordi alt var fult. Det var hardt, kaldt og grusomt. Til gjengjeld fikk vi rom paa takterassen, med egen sofa og cd spiller. Vi tilbrakte paaskeaftenen med aa spille andalusia og spise lapper.

Hvor blir det av alle turistene? Vi savner folka med sokker i sandalene, haha.


Ballestas Island og nasjonalparken




Der fant vi alle turistene. Paa vei bort kom det en hatteselger paa bussen. Saa godt som alle utenom Elise og jeg kjopte hatten med "Ballestas Island" merket paa. Det var koselig.

Paa oya fikk vi se mange dyr. Baade seler, fugler, pingviner og en Inka tegning. Jeg fikk mate pelikanene. Jeg var ganske fornoyd.

I nasjonalparken saa vi litt flere fugler, hadde en fortreffelig middag og saa hai paa glass!

En gang i lopet av dagen mottok jeg en falsk 50 lapp (100 NOK) Veldig fasinerende. Jeg klarer enda ikke aa se at den er falsk.


Senere paa kvelden tok vi bussen videre til Nasca. Vi maatte bytte buss i Ica, og paa veien mellom busstasjonene var det 3 damer som sa til oss at vi maatte klamre oss til bagasjen paa hele bussturen. Vi ble rimelig skremte, og da 4 gutter ble staaende aa henge over setene vaare i noen timer tenkte vi at naa mister vi alt. Men vi var heldige, de saa slemme ut, men naa synes vi de var veldig snille.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home